Julemandens værksted #1

Når det er jul, kommer man jo ikke uden om gaver. Selvom at julen for mig er så meget mere end gaver, så elsker jeg at give gaver. Faktisk meget mere end at få dem (men det er nu også en dejlig ting.)

Her hjemme kan vi godt lide at lave gaver til hinanden. Sidste år, fik børnene hjemmelavede gaver. Og det er faktisk det de har brugt aller mest i løbet af året, af de gaver de fik.
Yngste pigen fik en strikket dukke, som hun har opkaldt efter sig selv. Og vores søn fik en bog. Den indeholder en historie som ham og jeg digtede sammen i løbet af sidste år. Han viste ikke jeg havde skrevet den ned. Så jeg lavede små tegninger til og satte det hele ind i en fotobog. Den vagte meget stor glæde, og er nok den bog vi har læst mest i løbet af året.

I forige weekend kom min søn og spurgte om vi ikke skulle lave lillesøsters julegave. Det siger man da ikke nej til. Så vi fandt en masse perler frem. I bogen “En hæklet isbutik” fra Krea Deluxe havde han set de havde lavet et is skilt. (mine unger elsker at kigge i mine strikke og hæklebøger). Sådan en ville han gerne lave til sin søster.

Vi brugte en hel aften i kalenderlysets skær med at sidde og lave perler, lytte til julemusik og fortælle hinanden røverhistorier. Se det er rigtig julelstemning for mig.

img_6634

Nu har vi fået malet pladen og limet alle isene på. Han er meget stolt af isskiltet. og kan slet ikke vente med at give hende sin gave juleaften.

One thought on “Julemandens værksted #1

Leave a comment